Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Rabu, 30 Disember 2009

.. helo, hai, gud afternoon, savadikap, konnichiwa dan seangkatan dengannya.. hari ni, seems to be a quiet morning.. dalam office sume dalam keadaan tenang.. aku? ni la ni tengah gatai tgn menaip.. alamak sat.. ada call...
okeh sambung balik.. bukan balikkampung ke balik kuang ke, sambung balik menaip ni.. tadi tu ada org dtg amek dokumen..
haa.. apa yg aku nak merepek tadi ni ha.. lupa dah..
ayam? .. bukan..
ikan? .. bukan..
oooohh.. nak cakap pasai resume.. baper ramai antara kita yang tahu buat resume cam ne? siapa tahu, angkat kaki.. huh? ada gak yg ikut kat luar tu? takpe2 turun balik kaki kome tu.. kang tumbang lak jalan senget sebelah tak cukup kaki..
sape kate tuleh resume ni senang? sebab buat resume salah format atau tak cantik le maka ada yang sepatutnya bley dapat keje last2 resume masuk dalam tung samfah.. kan sesia tu..
aku pun tadi baru nak mengupdatekan resume, bukan akunye, laki aku punya, dia punya bz sampai takde mase.. ha tengok, tu la pekerja yang berdedikasi.. bukan cam aku ni, spelet je kejenye.. (alah nak nulong dia jugak kan?)
aku tak ingat berapa lama aku tak tengok resume aku tu.. rasa2nya ada dalam bulan 6 ari tu, tu pun kena g interview keje.. sib dapat keje tu, walaupun resume aku tu 3 mukasurat banyaknye.. kalau lebih jadi biography la plak kan.. ada yang kata resume ni tak leh lebih satu keping.. camne tu? maknanya sehelai le labu.. tu pun payah.. abeh kalo dah selai tu muat ke sumenye? dah tentu cam cacing kerawit kena sebat je kecik nye kan? mana nak nampok, atenye, buat je la ikut yang mana cantik di mata, sedap di hati.. bersesuaian dgn profile company yg kita apply tu. yg aku buat tu yg seminimum buleh dibuat ler.. ada kawan aku tu dulu, dia siap guna kad yang orang guna buat kad kawen tu, yg wangi2 tu.. buat page 1 resume dia..poyo le plak kan? tapi dpt plak dia keje kat situ.. sampai la skang dah berjaya pun di company yang sama. Depends la kan.. aku rasa dia bleh wat camtu dan diterima sebabnya company tu pun ada kena mengena dgn advertising.. memang kena sangat le.. jangan plak kome mintak keje gomen, buat water mark kat resume korang tu bendera parti pembangkang ke hape ke. dah sah2 ke dalam shredder tu la peginya.. hehehehe.. tu hipotesis aku je tu, takde kena dgn yg idup atau yg dah ke alam barzakh.... erkh.. lapo la plak.. makan la dulu. satg sambung ek?bile lapo tak leh nak concentrate..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan