Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Selasa, 28 September 2010

Blog ku yang dah bersawang...

ish ih ish.. bersawang sawang dah blog aku ni, terasa mcm dok dlm gua plak.. punya la lama tak menghapdate... ni baru terasa nak blogging balik..


dalam beberapa bulan ni since Zorro dan Jojo telah diberikan pada Tuan baru.. berita yg tak best diterima .. Zorro dah mati setelah demam 2 hari, suspected termakan racun.. sedey betul.. Tuan baru pun bengkak bengkak biji mata nangeh.. tapi ape nak buat, dah sampai masa dia pergi meninggalkan kami.. memang Zorro kucing yang sangat baik yg takde penggantinya... dia pergi tatkala umur baru nak masuk 7 bulan..

Ni gambo Zorro masa kecit...
Jojie pulak, dah kena transfer pergi umah mak aku kat Ipoh... zaman anak dara dia pun dah berlalu.. tanggal 23 Julai 2010.. Jojie yang namanya dah tukar jadi Putih... selamat beranak 5 ekor anak bulus yang comel2... (suppose 6 tapi seko dah mati)... hari yang sama juga aku disahkan pregnant buat kali pertamanya setelah 2 years married.. alhamduillah... sekarang ni pun dah nak masuk 4 bulan dah.. anak2 jojie sangat comel.. ada seko tu corak dia macam beruang matahari.. nama budak bulus tu kenit.. sebab dia katik, calit sebab whole body kaler putih tapi ada secalit itam atas kepala, si kapas.. (sekarang dah tukar jadi nama Abu) dan 2 ekor betina, cumi dan ciki.. eiii.. geram rasa nak geget2 budak ni.. maknya, Siputih pun dah tak putih dah sangat.. semenjak dah beranak ni, kaler dia dah transform macam kaler Memet.. cuma di tak le sejelita mak dia.. heheheh

ni Si Jojo .. checking kawasan baru kat rumah Tuan baru.. hopefully he's fine now.. masa Zorro pergi.. dia jadi mcm kehilangan gitu.. kesian, tapi since that dia jadi manja, according to Tuan baru..

 yang ni. si Calit...


Yang ni pulak. Si Kenit. atau .. Sun Bear..
muka comot sebab a day before snap gambo ni, berkejaran dengan anak biawak. abeh keliling rumah dia lari dan rempuh.. sebab nya anak biawak gigit kaki dia.. nasib tak apa apa..


 Yang dok tergolek tido macam-macam style ni. Si memet.. nenek yang glamour... ni baru satu pose dia, ada banyak lagi pose mengada ngada...

Sepanjang bulan posa, aku mengalami alahan yang teruk. tak leh makan nasi, lauk pauk.. milo and anything yg bersusu.. bau kopi tak leh, even minyak wangi pun leh buat aku penng dan muntah.. so .. sah2 berat aku turun 6 kilo.. alhamdulillah raya dah le makan.. orang kata.. baru dapat lidah.. sekarang ni pun makan masih tak seselera dulu...

Satu lagi berita yang tak best.... week after raya, adik aku call, katanya kucing mak aku.. meow dah mati kena langgar.. so sad.. tak puas main masa raya.. rupanya dia pergi meninggalkan kami sekeluarga.. dah near 8 tahun bela.. tu la tempat nak uli.. nak manja-manja.. isk.. sedey la ingat.. then tetiba flashed back balik, week before dia ati, adik aku amek gambo Meow atas tembok umah, posing ala-ala tugu peringatan gitu.. rupanya tu la tandanya dia nak pergi... huuu.. isk isk.. 


 Meow dalam kenangan...

 
Ni ada satu citer lawak antarabangsa... semalam petang, aku dapat sms, masa tu kat umah dah, maleh tul nak p tengok.. so sms yg berbunyi tu tak dibaca, sampai la waktu maghrib.. buka-buka tengok ada satu gambar yang adik aku anto... sekali tengok cam korek telinga, tapi tengok balik apsal korek telinga ni bengkok?... belek punya belek... jeng jeng jeng.. rupa-rupanya gambo yang adik aku anto tu rupa-rupanya cendawan busut??!!! hehehehe apa ke cekihnya cendawan busut boleh tumbuh dalam bilik apartmen yang berada di tingkat 7? then baru aku teringat, kayu lantai parkir tu dah kena makan dek anai-anai, pulak tu bilik adik aku tu sebelah toilet, so dinding dia jadi ala-ala lembab gitu.. penyudahnya tumbuh jugak cendawan busut tu kat situ.. hampeh tul.. alang-alang tumbuh satu, biar tumbuh banyak penuh satu bilik, boleh buat niaga.. ahaks :p

1 ulasan: