Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Rabu, 12 Mei 2010

Al Fatihah buat Arwah Tok Ki

Hari ni.. masuk opis... keje cam biasa... buat minit mesyuarat yg bertimbun2 ni.. nak terjelueh rasanya perut ni asyik dgr recording tape nih... dalam pada tu aku saje2 je tengok gambo2 yg ada kat dekstop ni, and then i came across over this picture...



Arwah Tok Ki.... arwah dah lama meninggal... tak sampai la setahun.. rasanya dalam bulan 7 tahun lepas... rindu plak kat arwah.. aku dgn arwah tak la rapat sangat, as masa kecik2 dulu aku last jumpa arwah masa tingkatan 4 kot? ke tingkatan 5.. pastu, kampung jauh kat terengganu... selalunya time famili balik kpg aku tak ikut.... tengah exam la.. apa laa.. so.. rasanya dah laama sangat tak balik jumpa atuk..

ingatan arwah b4 meninggal pun dah tak berapa nak ingat dah.. yang paling dia ingat abang aku le, coz abg aku lahir kat terengganu, so masa baby2 tu, kecik2 tu selalu mai sini.. then adik aku ni sebab nama dia Fatiha. Arwah meninggal dengan tenang, ikut kata pak sedara n mak sedara kat sana dalam subuh cam tu la meninggalnya..

bila ingat2 sedih plak.. tak merasa dah .. ada atuk ngan nenek.. tapi yang pergi takkan kembali, yang tinggal ni life goes on.. yang penting doa terhadap kedua2 arwah tak pernah dilupakan.. semoga arwah berada di dalam golongan yang beriman dan beramal soleh dan dirahmatiNya.. amin...

1 ulasan: