Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Isnin, 26 April 2010

Sahabatku .. Atul


Salam....Punya la lama tak mengapdet blog ni.. menunjukkan berapa bznya gua dengan kerja2 opis yang bertimbun dan datang silih berganti and most of the time last minute.. baru la hari ni ada free sket.. hmmm btw, hari ini hari Isnni.. and as usual.. Monday Blues tu memang akan melanda kepada makhluk2 yang kerjanya cuti Sabtu Ahad.. (dulu keje shif, so takde rasa ke Monday Blues ka, Tuesday metal ka.. every day sama je)
Okay, tadi dok belek2 kamera sebab rasanya belambak gambo dalam tu tak dicuci (ala skang simpan dalam pc je, maleh nak cuci kat kedai..) ada skeping gambo tu yang bagi aku amat bermakna.. gambar sahabat lama... rasanya since 1995 aku tak dengar citer dari dia coz aku pun dah kena tukar skolah masa tu.. dulu2 mana da hp cam budak skang and dulu2 mana da nak bertukar no hp dan bergayut berjam2 nyusahkan mak bapak membayo bil nye. (emo pulak..)

Aku terbump into her dalam fb.. aku ni pun bukan lama sangat ada fb tu pun, dan sangat tak menyangka belambak kawan2 lama dapat di kesan melalui fb ni.. so dapat la detect kawan aku yang sorang ni. (nama dia banyak betul huruf 'L' sampai kat skolah dulu budak2 buat game sesama sendiri sape sebut nama dia dengan betul.... dengan cara yang laju.. sampai tergeliat lidah.. but tu le dia.. orangnya pun sama spesel dgn nama dia..

Bila aku baca blog dia, ada a few gak artikel dia yang banyak menyentuh bab2 rendah diri.. rasa cam tak best and nobody yang appreciate kehadiran dia di bumi Allah ni, when i've read that, aku ingat aku je yang rasa camtu masa skola dulu, upenya ada gak yg senasib dgn aku..

Kenangan skolah yang aku rasa mcm hell skali masa kat skolah tu la (aku ada 2 sek. men. Yang dok citer ni skolah yang 1st aku g). Masa tu aku rasa rendah diri, rasa cam tak lawa.. rasa cam kekurangan dari segala serbi.. nak2 pulak masa aku masuk tu ada sorang lagi junior cam aku, yang lawa giler.. dan menjadi kesayangan senior2 dorm aku masa tu.. antara kelebihan yg dia dapat ialah dapat dok katil bawah masa Form 1. Sound stupid but, kalau ikutkan jr, form 1 tak leh dok bawah.. as obvious as it was, aku la yang kena duduk atas... start dari satu aku tau aku akan melalui sejarah skolah yang tak best kat sini.... Antaranya skolah kitorang ada hari dorm terbuka after raya, so each dorm kena hias cantik2 untuk dapat anugerah dorm tercantik time tu.. so benda ni kena buat after balik dari cuti raya. aku yang masa tu balik kampung a week pas cuti raya, bila balik hostel, tengok2 aku nye tilam and selimut dah dirembat dengan sengaja untuk buat pelamin dan langsir.. end up malam tu aku tido atas katil papan without anything bertemankan bantal sebijik je.. zalim sungguh rasanya perbuatan diorang tu.... the list goes on, which aku tak dapat nak citer.. kalau citer rasa sedih tu datang balik..

Berbalik dgn kisah kawan aku yg sorang ni, dia pun ada gak pengalaman dia yang tak best kat skolah tu... sama la gaknya cam aku gak, maybe dia punya tahap dera mentally tu differ from mine kot? Bila aku sembang ngan dia aku kata kita dulu nasibnya serupa, those days we both appeared as the ugly duckling, but nowadays we are proud for what we are kan? And she loved what i've said. Aku ingat lagi ada sekali tu dia menangis sorang2 kat tepi bus stand skolah, mas tu cuti skolah nak mula, aku ngan bapak aku, dah packing nak balik, then nampak dia teresak2 sengsorang.. masa tu pun dah lewat petang hari jumaat.. aku balik lewat sket coz bapak aku cekgu, habih keje baru dia fetch aku balik.. kesian plak nengoknye, so aku tanya nape, dia kata bas takde nak balik kampung.. so, aku pun mintak bapak aku tolong hantar dia kat bus stang medan kidd .. sampai gak dia kat kampung dia kat kampung tualang.. walaupun aku tolong dia ngan ikhlas, tapi dia ingat sampai sekarang... sometimes it doesn't take a lot for people to appreciate and remember you, kan?

Then after 14 years, aku jumpa dia balik kat Putrajaya hari tu.. nak tengok belon udara.. yang bestnya dua2 pun walau berspeck hitam tapi masih boleh kenal rupe kitorang masing2.. rasa terharu sangat jumpa kawan lama... so moral of the story, hargai lah kawan2 kita... biar jarang berjumpa tapi tetap di hati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan